1. Befogadhatóság vizsgálata
Hiánypótlás: Ha a közszolgálati panasz nem felel meg a jogszabályi rendelkezéseknek, vagy más okból kiegészítésre vagy kijavításra szorul, a Titkárság nyolcnapos határidő tűzésével a hiányok megjelölése mellett a panaszost hiánypótlásra szólítja fel, egyben figyelmezteti, hogy ha a hiányokat nem pótolja vagy a panaszt újból hiányosan nyújtja be, a Döntőbizottság az eljárást megszüntetheti vagy a panaszt hiányos tartalma szerint bírálhatja el. Ha a panaszos a hiányt a kitűzött határidő alatt pótolja, a közszolgálati panaszt úgy kell tekinteni, mintha azt a panaszos már eredetileg is hiányoktól mentesen terjesztette volna elő.
Befogadhatósági vizsgálat eredménye:
2. Döntéselőkészítés
A Titkárság feladatai:
a) a kijelölésről szóló döntés megküldése a tanácstagok részére;
b) kormányzati igazgatási szerv értesítése a Döntőbizottság eljárásának megindításáról, a panasz megküldése, felhívás nyilatkozat előterjesztésére;
c) iratok, adatok bekérése a panaszostól, a kormányzati igazgatási szervtől;
d) a közszolgálati alapnyilvántartás, valamint a személyügyi központ által vezetett nyilvántartás adatkörével összefüggésben - az eljáró tanács által meghatározott – adatok beszerezése;
e) a panasz kivizsgálásához szükséges további cselekmények, így a felek felhívása nyilatkozattételre, más szervtől iratok, adatok beszerzése;
f) gondoskodik arról, hogy a panaszos, illetve a kormányzati igazgatási szerv minden, az eljárás során felvetődött tényt, iratot, nyilatkozatot megismerhessenek és azokkal kapcsolatban álláspontjukat kifejthessék;
g) az előadó tag aktív közreműködésével az eljáró tanáccsal folyamatos kapcsolatot tart, az előterjesztett beadványokat, bizonyítékokat a tanácstagok rendelkezésére bocsátja;
h) az eljáró tanács egyetértése mellett intézkedik a szükséges iratok, adatok, bizonyítékok beszerzéséről, az eljárásban részt vevő felek, tanúk meghallgatása iránt;
i) a titkárságvezető indokolt esetben javaslatot tehet az eljárási határidő meghosszabbítására
Az eljáró tanács feladatai:
a) személyesen meghallgathatja a panaszost, illetve a kormányzati igazgatási szerv képviselőjét;
b) a felek indítványára tanúkat hallgathat meg;
c) a felek indítványára - a szakértői díj megelőlegezését követően - szakértőt rendelhet ki;
d) az eljárás bármely szakaszában megkísérelheti, hogy a panaszos és a kormányzati igazgatási szerv a jogvitát egyezséggel rendezze;
e) a tanács elnöke indokolt esetben meghosszabbíthatja az eljárási határidőt
3. Határozathozatal
Az eljárás megszüntetésének esetei:
a) a panaszos követelésének érvényesítése bíróság vagy más hatóság hatáskörébe tartozik;
b) a panaszos követelése idő előtti;
c) a panaszos elmulasztotta az igényérvényesítési határidőt;
d) a panaszos a hiánypótlási felhívásnak nem tett eleget, és emiatt a panasz nem bírálható el;
e) a felek között ugyanabból a ténybeli alapból származó ugyanazon jog iránt az eljárás már folyamatban van, vagy annak tárgyában a Döntőbizottság vagy a bíróság már határozatot hozott;
f) a panaszos a panaszt visszavonta;
g) a panaszos elhalálozott;
h) a kormányzati igazgatási szerv jogutód nélkül megszűnt
Egyezség:
A jogvita békés rendezése.
Az eljáró tanács az eljárás bármely szakaszában megkísérelheti.
Az eljáró tanács jóváhagyja az egyezséget, ha az megfelel a jogszabályoknak.
4. A döntéssel szembeni jogorvoslati lehetőség:
5. Az eljárás befejezése körében felmerülő feladatok
A Titkárság feladatai:
A tanács elnökének feladata:
Amennyiben a panaszos, illetve a kormányzati igazgatási szerv a határozat közlésétől számított harminc napon belül nem terjesztett elő keresetet, a Titkárság előterjesztése alapján megállapítja a határozat véglegessé válását.