Az elektronikus ügyintézés  szabályai

A Közszolgálati Döntőbizottságról szóló 69/2019. (IV. 4.) Korm. rendelet 13.§-a alapján lehetőség van a közszolgálati panaszügyek elektronikus intézésére. 

A panasz elektronikus úton az e-Papír szolgáltatáson keresztül terjeszthető elő, mely a www.magyarorszag.hu honlapon keresztül, ügyfélkapus felhasználónévvel érhető el. Ebben az esetben témacsoportként megjelölendő a „közszolgálati jogvita”, címzettként pedig a „Közszolgálati Döntőbizottság”.

A panasz elektronikus úton történő előterjesztése az elektronikus kapcsolattartás választását jelenti, amely esetben a panaszos minden egyéb beadványát és annak mellékleteit elektronikus úton köteles előterjeszteni, és a Titkárság is ilyen módon kézbesíti részére az iratokat.

A kormányzati igazgatási szervet is megilleti az elektronikus kapcsolattartás választásának joga. Ha a kormányzati igazgatási szerv elektronikus kapcsolattartást választ, minden beadványát és annak mellékleteit elektronikus úton köteles előterjeszteni a Döntőbizottság hivatali kapujára, melynek

rövid neve: KOZSZOLGDB
KRID azonosítója: 655196980.

A Titkárság ez esetben elektronikusan kézbesíti a kormányzati igazgatási szerv számára az iratokat.

Amennyiben az elektronikus kapcsolattartást választó panaszos vagy kormányzati igazgatási szerv képviseletében ügyvéd jár el, beadványait cégkapuján keresztül is előterjesztheti a Döntőbizottság hivatali kapujára.

A felek az eljárás során bármikor kérhetik az elektronikus kapcsolattartásra történő áttérést, amelyről az első iratküldés alkalmával a Titkárság a feleket tájékoztatja. Ezen jogukkal a felek az eljárás során kizárólag egy alkalommal élhetnek. Az elektronikus kapcsolattartást kérelmező fél részére a Titkárság az eljárás további szakaszában az iratokat már kizárólag elektronikus úton kézbesíti.

Elektronikus kapcsolattartás választása esetén a felek utóbb bármikor kérhetik a papíralapú eljárásra való áttérést. Ezen jogukkal a felek az eljárás során kizárólag egy alkalommal élhetnek. A papíralapú kapcsolattartást választó fél számára a Titkárság az eljárás további szakaszában az iratokat már kizárólag postai úton kézbesíti.

Amennyiben a fél a beadványát elektronikus úton és papíralapon is előterjeszti, a Titkárság úgy tekinti, hogy az elektronikus kapcsolattartást választotta.

Az elektronikus ügyintézésre az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: E-ügyintézési törvény) és az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet rendelkezései irányadóak.

Ha az elektronikus kapcsolattartást választó fél a beadványát nem az E-ügyintézési tv.-ben meghatározott módon vagy papíralapon terjeszti elő, beadványa hatálytalan.

Az elektronikus szolgáltatás rendszerében felmerülő üzemzavar vagy üzemszünet esetén a Titkárság postai úton kézbesíti az elektronikus kapcsolattartást választó fél részére az iratokat, ilyen esetben a felek a beadványaikat papíralapon terjeszthetik elő.

Az elektronikus ügyintézésre a véleményezési eljárásokban is lehetőség van.